Empayer Hatiku

Thursday, June 08, 2006

Panggilan t/malam

Pagi ini aku nampak ada panggilan dari pompuan sundal tu pada jam 11.48 malam. Entah apa lagi yg dia inginkan. Tak habis2 nak ganggu rumahtangga aku. Kalau jenis pompuan baik tak kan talipon hp orang tgh2 malam. Tak cukup dgn itu, pagi dan tgh hari ini pun berturut2 dia talipon hp aku. Aku yg sedang berkursus, jadi geram . Namun aku sabar, tak guna aku jwb dan bercakap dgn pompuan jalang. Lebih baik aku mendiamkan diri, biar dia yg rasa tak karuan. Kalau aku ckp dgn suami mati balik hidup dia tak percaya. Padanya pompuan itu cukup baik dan jujur. Dia tidak faham perangai pompuan. Baginya aku yg suka buat cerita. Jadi biarlah aku pendam saja prasaan ku. Biarlah Tuhan saja yg mengetahui apa yg tersirat dan tersurat. Biarlah aku jahat pada pandangan suamiku, asalkan aku tidak hina di mata Allah. Aku ingin menjadi seorang mukmin yg beriman. Semoga suatu hari suamiku akan tahu yg aku tidak pernah menggangu atau memaki hamun pompuan itu. Aku tidak pernah menghantar SMS yg bukan2. Aku juga tidak pernah mengugut orang. Apatah lagi mengupah orang utk memukul dia. Sejahat aku, aku masih ada maruah seorang wanita Islam.
Senjata ku hanya doa. Bila berdoa aku terasa dekat pada Allah. Biarlah aku merayu, bercakap dan memohon dlm sendu. Biarlah aku memohon beribu2 kali pada Allah tanpa suara. Aku pasti Allah dgr rayuanku. Kalau aku merayu dan meluahkan prasaan pada suamiku, dia tidak akan pernah memahami kata hatiku. Biarlah Allah saja yg memberi petunjuk pada mereka2 yg berhati syaitan .....
posted by Nona at 3:25 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home