Empayer Hatiku

Thursday, June 29, 2006

Anak ku...

Tak sangka dlm usiaku yg masih muda, anakku sudah bergelar " anak dara". Prasaanku bercampur aduk, takut bila fikirkan anak perempuanku sudah meningkat remaja. Byk perhatian yg perlu diberikan, supaya mereka tidak lalai dan tidak mudah terpengaruh dgn gejala sosial . Mujur sebelum ini aku sudah memberi sedikit tips2 tentang akil baligh.
Dia nampak muram dan gusar, mungkin juga belum bersedia menghadapi perubahan dlm dirinya.
Nampaknya aku perlu luangkan lebih byk masa utk bersamanya dan membimbingnya menjadi gadis yg baik. Semoga aku akan berjaya menjalankan tugas ku sebagai ibu yg baik. Besar harapan agar anakku akan menjadi anak yg soleha. Jika dia tidak pandai dlm duniawi, aku harap dia akan lebih cenderung ke arah ukhrawi. Aku percaya asas ugama amat penting utk anak2 yg baru meningkat remaja. Dgn berbekalkan ilmu Allah didada, ia seolah2 akan menjadi benteng utk seseorang itu menjauhkan diri dari melakukan kemungkaran. Smoga kluarga ku dilindungi oleh Allah dan dijauhkan dari balak dan malapetaka. Ya Allah perkenankan lah doa hamba mu ini....
posted by Nona at 2:22 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home