Empayer Hatiku

Sunday, June 25, 2006

Janji suami

Aku solat hajat. Aku berdoa smoga Allah cekalkan hatiku dan memohon agar diberi petunjuk pada suamiku bahawasanya aku berkata benar. Aku memohon Allah bukakan pintu hatinya utk melupakan betina itu. Aku memohon agar dipulihkan rumah tanggaku. Aku memohon agar ditetapkan keimanan suamiku. Aku bermohon agar aku dijauhkan dari FITNAH, balak dan malapetaka.
Suami masih menunggu utk makan bersama mutton chop yg dibelinya. Kami slalu berkongsi makan bersama. Tapi hari ini tekak ku kembang nak mengadap makan bersama walau perutku berbunyi tanda lapar. Lebih baik aku makan maggie. Namun maggie itu pun aku tak lalu makan. Aku pintal2 mee itu sambil fikiran jauh melayang.
Suamiku yg sedari tadi menonton tv, dtg mengajak ku masuk tidur. Aku hanya mendiamkan diri. Dia memegang bahuku. Dia berkata dlm nada perlahan. "I will forget her. I will leave her. And listen here, I would never leave u!". Lalu dia berlalu pergi meninggalkan aku di meja dapur dgn linangan air mata yg bertambah deras. Dlm hati berkata " Pastikah kau boleh melupakannya? ".....Wallahuallam bisawab!

*Amazing, aku tak ngantuk langsung. Aku masuk tidur jam 3.15 a.m.
posted by Nona at 1:00 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home