Empayer Hatiku

Monday, February 06, 2006

Ku Mohon

Hari ini aku pulang 1/2 hari. Aku solat zohor di sebuah masjid di bandar. Aku hanya ingin mencari ketenangan diri. Aku cuba muhasabah diri. Aku berdoa minta diberikan kekuatan dan kesabaran. Aku cuba memujuk hati utk tidak fikirkan ttg perceraian. Aku cuba mendefenasikan keburukan sebuah perceraian. Aku tidak boleh gopoh dlm membuat keputusan. Aku harus memberikan ruang utk suamiku berubah. Ini adalah kesilapannya yg pertama. Setiap insan melakukan kesilapan. Kita harus belajar dari sebuah kesilapan. Kesilapannya yg mungkin juga dtg dari dlm diriku. Dia memerlukan masa utk sembuh. Aku perlu beritau diri ku yg dia telah disihir. Aku juga disihir. Kami harus sama2 berusaha utk sembuh. Walaupun dia tetap dgn pendirian yg beliau tidak sakit, tidak disihir, asalkan aku tau apa yg telah terjadi antara kita. Kami harus sama2 kuat melawan 'sihir pemisah' ini.
posted by Nona at 7:54 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home