Empayer Hatiku

Thursday, February 02, 2006

Haruskah aku..

Hari ini aku buat photocopy surat nikah, birth cert anak2 dan kad pengenalanku. Aku masih belum membuat keputusan tepat sama ada aku harus ke mahkamah syariah. Pagi tadi aku dgr syarahan dari Ustaz Mahfizan Bakaram ttg rumahtangga. Dia memberi nasihat agar setiap pasangan sebaik mungkin jgn jejak ke mahkamah. Dia berpesan suruh byk bersabar dlm tangani masaalah rumahtangga. Aku terkedu, seolah dia mengerti hajat hati ku.

Adakah aku seorang wanita yg bodoh jika aku terus-terusan bersabar? Atau akulah wanita solehah yg sanggup berperang dgn perasaan demi anak2? Adakah anak2 alasan yg terbaik? Ya, sudah pasti, tiada alasan lain selain dari mereka. Aku tidak mampu pisahkan mereka dgn nyai dan yayi mereka. Keakraban mereka terselah. Merekalah permata hati mertua ku. Aku tidak ada ibu dan bapa. Mertuaku sajalah tempat mereka bermanja.

Setiap kali berlaku kegagalan dlm rumahtangga, anak2lah yg jadi mangsa. Ya Allah peliharalah mereka...
posted by Nona at 12:18 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home