Empayer Hatiku

Wednesday, February 01, 2006

Fitnah

Sedih bila suamiku mempercayai wanita lain lebih dari isteri sendiri. Dia kata aku cuba mengadakan cerita bila aku beritahu ttg ada wanita yg talipon mengaku his lover. Dia mati2 tak percaya yg talipon itu adalah wanita itu. Sedangkan aku cukup kenal dgn suara si no 3 itu. Mengapa harus aku buat cerita sedangkan cerita sebegini cukup menghiris hati dan perasaan aku. Mengapa harus aku mereka-reka cerita kemudian minta pulang awal dari kerja lalu menangis di tikar sembahyang? Kenapa harus aku perbodohkan diri sendiri? Si no 3 sanggup bersumpah yg dia tidak menghubungi ku.

Suamiku menuduh aku hantar sms hampir setiap hari. Katanya no talipon itu adalah no hp aku. Message menuduh beliau telah mensihirkan suamiku. Ya Allah ..... kenapa lepas satu- satu fitnah datang pada ku? Kenapa suami aku tidak percaya yg aku tidak pernah hantar message sebegitu? Kalau betul aku hantar kenapa harus aku tak mengaku? tidak ada apa harus aku sembunyikan jika ianya benar! Ya Allah bantulah diriku Ya Allah......Aku bersumpah depan Al-Quran yg aku tidak melakukan itu semua Ya Allah Ya Rabbi.....

Suamiku malah bertanya sama ada aku ada mengupah orang utk pukul wanita ketiga itu? Katanya wanita itu telah dipukul sebanyak 3 kali. Dia telah pun membuat police report. Ada orang yg suruh wanita ketiga itu menjauhkan diri dari suami orang.

Aku tidak gentar. Malah akan bersedia memberi keterangan jika dipanggil police. Aku tidak mampu mengupah orang utk memukul seseorang yg lain. Terkadang wang makan aku pun tidak mencukupi apatah lagi utk aku menyediakan wang yg bukan sedikit utk memukul orang? giler! memang sesuatu yg giler. Kalau mmg benar beliau dipukul...negara ini kecil. Dalam sekelip mata orang yg memukul itu akan ditangkap. Nonsense. Ular kepala 2! Pelakon dan pengarah terkenal rupanya dia ni....

Ya Allah berilah petunjuk dimana kebenarannya .... berilah petunjuk buat suamiku ..... Aku tidak bersalah Ya Allah....Aku diFITNAH !
posted by Nona at 5:47 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home