Empayer Hatiku

Thursday, February 02, 2006

Aku Sebutir pasir


Senandung rindu mendayu Mengiring langkah yang makin tersungkur Terlalu jauh pendakian Begitu tingginya harapan Begitu tingginya pengharapan Bermusim lama mencari Tak ku temui sampai kini ...

Tak henti jiwa dipalu Dugaan demi dugaan menguji Rebah dan bangun sendirian Mencari bumbung perteduhan Mereka riang tertawa Aku hanya sebatang kara ..

Perjalanan masa mengejar hati Semakin tabah kini Di dalam kemarau dan gerimis Aku tetap gagah mengharungi ...
Tuhan.. aku bagaikan sebutir pasir Yang lemah lagi kerdil Teguhkan keimanan jiwa ku Agar tidak terpesong dari mu ...

Di dalam susah dalam senang Yang hadir cuma kepalsuan Dugaan demi dugaan Aku pasrah menadah tangan ...
posted by Nona at 12:02 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home