Empayer Hatiku

Wednesday, February 01, 2006

Short happiness

Semalam - 31/1/2006 hubby bawa kami berkelah. Aku melihat betapa bahagianya anak2 bermain pasir dan bermandi-mandian dgn hilai ketawa yg cukup menyegarkan. Dalam melihat anak2 bersuka ria, aku masih lagi dlm duka. Tiada apa yg dapat membuat aku bahagia skarang ini. Aku sedar suamiku hipokrit. Hanya berpura2.

Anak ku yg sulung adalah yg paling happy. Anak yg kedua masih belum memahami perasaan mamanya. "Kakak" sedikit sebanyak tahu akan masaalah yg kami hadapi. She is very understanding. Slalu make sure aku akan jamah sesuatu dan nasihatkan aku supaya tidak byk berfikir.

Wahai anakku, semua wanita/isteri akan merasa sedih dan pilu bila memikirkan ttg rumahtangga yg diambang kehancuran. Semua wanita akan termenung memikirkan nasib malang yg menimpa diri mereka. Tiada yg lebih menyakitkan dari berdepan dgn suami yg bermain kayu 3. Mengapa lelaki tidak pernah merasa puas dgn satu? Apakah yg mereka cari dari seorang wanita? Apa? apa?
posted by Nona at 5:09 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home