Empayer Hatiku

Wednesday, January 18, 2006

Ku menantimu

Setiap malam aku masih setia menanti kepulangan suamiku walau jam menunjukkan selepas 12 t/malam. Aku tetap akan sediakan "supper" untuknya. Maggie ke, telor goreng ke, burger ke,
something simple utk dia alas perut. Dulu, setahun dulu, aku malas. Kadang bukan aku tak nak tunggu atau sediakan, dia yg tak nak. Alasannya kenyang lah, malas nak makanlah, tak lapar lah. Macam2 alasan, rupanya dia hanya inginkan waktu sendirian supaya dia dapat message betina itu.

Itulah sebabnya sekarang walau mataku terkulai layu, aku tetap akan menanti kepulangannya di muka pintu dan menemaninya makan . Ustaz menasihatiku supaya mendekatinya kembali dan berusaha memenangi hatinya dgn menaburkan kasih sayang. Itulah salah satu cara utk membangkitkan kemesraan bersama.

Semalam dia tampak girang. Menceritakan bermacam2 cerita di tempat kerjanya. Sampai tak sempat duduk di meja makan, selepas mandi dia terus bercerita. Aku hanya mendengar dgn setia sambil memberi sepatah dua kata. Dalam renungan mataku pada matanya, aku sempat berbisik dlm hati, mampukah kau mengubati lukaku yg dalam ini wahai suamiku......

Kami akhiri malam kami dgn pelukan dan kucupan yg penuh mesra. Dia mengusap rambutku, mencium dahiku lalu memandangku seolah2 menyesal atas apa yg berlaku antara kita. Aku terlena dalam dakapan suamiku yg sudah mula menunjukkan tanda2 ke arah yg positif. Semoga semua ini bukan igauan, semoga semua ini bukan mimpi, semoga semua ini akan kekal ......
posted by Nona at 1:39 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home