Empayer Hatiku

Wednesday, January 11, 2006

Kesilapan


I may not be a perfect wife. Tapi sebagai suami dia sepatutnya memberi aku petunjuk dan bimbingan yg sewajarnya. Aku telah berusaha sebaiknya utk berubah sikap dan perilaku. Aku berusaha menjadi isteri yg baik. Aku sanggup tunggu dia pulang dari kerja walau selewat mana sekalipun. Aku siapkan 'supper' utk nya setiap hari supaya dia tidak kelaparan. Aku dah lakukan apa yg patut aku lakukan. Apa lagi yg harus aku buat? Apa?

Berapa lama harus aku bersabar, menunggu pada satu jawapan yg belum pasti. Aku merana, sengsara dlm kemelut hati yg lukanya terlalu mendalam. Mampukah aku bertahan? Mampukah aku? Wanita yg tiada ibu bapa akan diperlakukan sesuka hati oleh suami. Mereka merasakan mereka diberi kuasa sepenuhnya. Tapi suamiku lupa aku masih punyai kakak2 dan abang2. Cuma aku belum bersedia beritahu mereka. Aku malu, selama ini mereka sangkakan rumahtangga ku bahagia, kerana aku jenis yg lively, aku berjaya menutup semua kesedihanku. Tapi bak kata teman baik ku sampai bila harus aku menyembunyikan lara di hati....
posted by Nona at 8:29 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home