Empayer Hatiku

Tuesday, January 17, 2006

Yang Ketiga

Aku dikejut dari lamunan . Talipon di pejabatku berbunyi. Aku terperanjat menerima panggilan dari wanita ketiga. Beliau cuba ingin menyakiti hatiku dgn berkata mcm2 ttg suamiku. Aku tenang, tidak cepat melatah. Aku juga harus sama2 berlakon dgn pompuan tak bermaruah itu. Setiap ungkapannya aku akhiri dgn Alhamdullilah sehingga beliau geram dan menyuruh aku hentikan kekata Alhamdullillah. Dia seolah2 terasa yg ungkapan aku itu hanya utk perli setiap kenyataannya. Namun hanya Tuhan yg tahu betapa sakitnya hati ini, menghadapi orang ketiga.


Namun tanpa sempat beliau meneruskan benang yg basah. Tanpa sempat beliau mengajar aku bagaimana utk menyelesaikan masaalah. Aku letak ganggang talipon. Mengapa harus aku melayan setiap patah perkataan yg hanya akan melukakan aku lagi. STOP.

Hari yg kedua dia talipon lagi . Kali ini tanpa menunggu lama aku terus letakkan ganggang talipon. Aku tidak mahu hilang fokus pada pekerjaan ku. Betina giler.

Yang hairannya, suamiku seperti tidak percaya yg dia sanggup talipon aku di tempat kerja. Betina itu berani bersumpah (mintak2 satu hari sumpah akan makan dirinya) yg dia tidak pernah menaliponku. Suamiku tak suka aku menuduh sembarangan sedangkan aku sudah 4 kali berbual dgnnya, kepastian ku pada suaranya100% . Tanpa perlu ada keraguaan lagi. Suami ku menyangkal yg dia merayu2 seperti yg ceritakan. Suamiku menyangkal semua kata2 betina itu.

Baru aku tahu yg betina itu hanya ingin memburukkan lagi keadaan. Dia hanya ingin membuat kami bertengkar. Aku tak mahu teruskan pertengkaran hanya kerana seorang betina. I make sure hubby never bring up any issue about her when he reach home. At least ia boleh membuat aku sedikit tenang. Ya Tuhan berikan aku ketenangan....
posted by Nona at 1:31 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home