Empayer Hatiku

Tuesday, January 17, 2006

Rawatan 1

Syukran...pada sabtu dan Ahad lalu aku berjaya kuatkan diri utk buat rawatan. Aku ambil kesempatan bila ada Ustaz dari M'sia yg hadir utk buat seminar di Spura. Kebetulan beliau ada menjalankan rawatan pada malam sebelum seminar tersebut. Aku ke tempat yg dituju dgn perasaan yg berdebar2. Harapan ku agar suami dapat dipulihkan dari sihir/gangguan.

Ustaz itu juga memberi aku dan suami air buat minuman dan mandian. Aku juga dinasihatkan utk membawa suami bersama pada esok hari utk melihat sejauh mana gangguan yg ada padanya. Pada mulanya beliau berdiam diri bila diajak ibu mertua dan abangku. Beliau seperti berdegil tidak mahu ikut sama. Lama jugak aku menangis memujuknya. Aku cuba beri beliau kesedaran bahawasanya jika tidak berusaha, masaalah akan bertambah rumit. Aku cuba terapkan ke dlm otaknya yg dia tidak mungkin dapat berkahwin dgn wanita itu kerana betina itu sendiri sudah berkahwin dan mempunyai anak2. Dia hanya inginkan wang dari hasil titik peluh suamiku. Dia hanya ingin perbodohkan suamiku. Namun suamiku tetap tidak mahu terima kenyataan yg beliau disihir. Walhal aku telah bertemu dgn 3 orang yg mengatakan perkara yg sama.

Aku memberi dia kata muktamad samaada ingin berjumpa ustaz atau kita ke mahkamah saja. Aku dah tak larat menanggung semua ini. I gave up. Kalau dia tidak sygkan anak2 dan aku lagi, tak perlu kita duduk sebumbung lagi. Aku redha. Aku terima smua walaupun pahit. Aku telah bersedia. Aku menangis dgn penuh hiba. Terisak2 sehingga kaki dan tanganku mengeletar. Aku tak boleh depress atau stress. Aku tak boleh terus-terusan menangis, aku akan merasa sebal pada tangan dan kaki.

Suamiku sudah mula takut. Dia menghampiriku lalu diusap2 kaki dan tanganku. Dia cuba genggam dan memanaskan tangan dan kakiku. Aku dapat merasakan kehanggatan jari jemari suamiku yg sasa itu. Hatiku sayup, hiba dan sedih yg amat sgt. Dalam getaran pada seluruh tubuhku, fikiranku berputar, aku merasakan betapa aku amat syg padanya. Betapa aku tidak mahu kehilangannya. Betapa aku merasa gelap dunia ini tanpanya. Mudah utk kita ungkapkan ucapan selamat tinggal pada sebuah perhubungan, namun tak semudah itu utk kita melepaskan kasih yg sudah lama bertaut . Ya Tuhan....pulihkanlah rumahtangga kami....

Arggghhhh.....aku jatuh diatas pangkuan suami. Aku pengsan. Aku terkulai layu. Hanya kedengaran suara ibu mertua, kakak dan abangku. Mereka titipkan air buatku. Disapu mukaku dgn air jampi dari ustaz. Menangis ibu mertuaku. Dia seperti merayu pada anaknya agar tidak menyeksa aku lagi. Aku dapat merasakan kesedihan ibuku. Tapi suamiku tidak akan merasa apa2 kerana beliau telah disihir. Beliau seperti antara sedar dan tidak. Lalu aku dipapah ke kamar tidurku. Berbaring pada katil yg telah 10 tahun kita kongsi bersama....
posted by Nona at 5:19 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home