Empayer Hatiku

Sunday, July 02, 2006

Ahad yg hangat

Bahagia. Sejak kebelakangan ini aku merasa amat bahagia bila tibanya hari Ahad. Hanya hari Ahad, suamiku dapat meluangkan masa sepenuhnya dgn aku dan anak2. Kebiasaannya bila hari Ahad, lepas solat subuh, we will cuddle in bed. Bila tiba saat sebegini aku akan dipeluk dan dibelai manja oleh suami. Satu kebiasaan yg telah lama kami tinggalkan sejak pertelingkahan dulu. Pada ketika ini aku merasa amat disayangi. Dia membuat aku seperti dibuai mimpi. Dia membuat aku merasakan yg aku amat diperlukan olehnya. Pelukan erat lagi hangat ini sedikit sebanyak telah mengeratkan kami kembali. Dia seperti ingin cuba mematrikan cinta kami yg telah retak.

Tapi adakah ini hanya sandiwara belaka? Adakah ini hanya lakonannya? Soalan yg sering bermain di benak fikiranku. Namun, jawapannya tiada bersamaku. Apa yang pasti aku mahu terus kekal romantis sebegini. Di belai mesra dan disayangi oleh seorang yg ku gelar suami. Prasaan bahagia yg dulu hilang, disambar helang, kini menampakkan sinarnya. Aku tidak mahu prasaan itu diragut lagi. Aku tidak mahu lagi kehilangan pautan kasih darinya. Eratnya pelukan dan kehangatan dari tangannya , seperti memberikan aku satu energi utk aku berusaha dan bangit ke arah positif. Smoga aku bukan berada di alam mimpi ....
posted by Nona at 11:10 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home