Empayer Hatiku

Tuesday, February 14, 2006

Warkah buat suamiku

Suamiku...

Terbaca kata2 indah dalam kad pemberian you dulu. Tersentuh, sedih dan hiba mengenangkan semua kata2 indah itu telah luntur. Things aren’t the way it used to be. Semuanya hanya tinggal kenangan. Mahligai yang dulunya indah telah dihancurkan oleh insan yang paling I sayang.

Inside this lonely heart is a frustrated soul. Lost in the deepest form of un-imaginable act. Your betrayal was too much for me to take. Oblivious to how deep you had hurt me. You lied, betrayed and letting everything we cheerish go to a waste. Yet you did not feel any remorseful inside.

I sendiri dah tak tau apa lagi yang I harapkan dalam mahligai kita. Terkadang I terlalu marah sehingga hanya menanti masa yang tepat untuk mengasingkan diri dari you. Terkadang I merasa terlalu rindu dan sayang pada you. Sehingga I tidak sanggup melepaskan you.

Sukar untuk I melupakan apa yang telah berlaku. Sukar untuk I memaafkan you. Sukar untuk menerima hakikat yang I telah diduakan oleh you. Tidak ada wanita yang ingin berkongsi kasih dengan wanita lain walau hanya sebagai seorang teman.

I sedar I bukan seorang isteri yang baik. Yang menyedihkan bila you tidak dapat menerima kekurangan yang telah sedia ada pada I .You telah tutup semua kebaikan yang I lakukan dengan kekurangan yang I ada.

I masih seperti dulu, seperti yang pernah you lamar dulu. Tidak pernah hambar dan masih setia pada you. Sememangnya I benci dengan sikap you yang pembohong dan hipokrit. Sudah terlalu lama diri ini dibohongi. Namun hakikat yang sebenar, I masih belum dapat membenci diri you. Tapi itu tidak bermakna I tidak dapat melupakan you. Jika ditakdirkan kita tidak lagi akan bersama, I tetap akan cuba melupakan you. Terkadang emosi dan kemarahan mengatasi diri I . Tapi yang jelas perasaan sayang I yang padu terhadap you mengatasi segalanya. Cuma masa yang akan menentukan segalanya. Apa pun yang akan terjadi antara kita I pasrah dan redha . Mungkin I bukan wanita yang layak berada disamping you.
posted by Nona at 2:31 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home