Empayer Hatiku

Tuesday, February 07, 2006

Suffer

Setiap malam aku menanti kepulangannya dgn hati yg berkecamuk. Adakalanya aku menanti kepulangannya di muka pintu. Adakalanya aku menyembunyikan diri dalam study room. Aku sendiri dah tak tau apa yg aku harapkan darinya. Adakah aku inginkan sebuah simpati atau dakapan atau sebuah pengertian darinya.

Simpati tanpa ada prasaan sayang seolah2 bagai satu paksaan utk hidup bersama. Kasih sayang tanpa simpati pula seolah2 menjadikan aku seorang isteri yg tidak perlu dikasihani dlm setiap apa keadaan sekalipun.

Rasanya sebuah pengertian adalah yg aku harapkan. Bila dia memahami dan mengerti perasaan aku, dia akan juga dapat merasa kepedihan itu. Barulah kan hadir prasaan simpati lalu dia akan memberi ku kasih sayang yg tulus ikhlas disertakan dakapan yg menghangatkan . Tapi aku juga perlu ikhlas dlm setiap apa yg aku lakukan. Mampukah aku membalas dakapannya dgn penuh ikhlas tanpa ada rasa benci?......rasanya payah !
posted by Nona at 4:35 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home