Empayer Hatiku

Friday, February 10, 2006

Menahan marah

Setiap kali dia pulang kerumah, setiap kali itu aku cuba kawal kemarahanku. Setiap kali ku pandang wajahnya, setiap kali itu, aku teringatkan segala perbuatannya. Amat sukar utk aku melupakan segalanya .Walau aku cuba, namun otak ku selalu berkata2. Masihkah dia menghubungi wanita itu lagi? Masihkah mereka berjumpa secara sembunyi2?

Setiap kali aku bersamanya, aku rasakan diri ini bagai dipermainkan. Setiap gerak laku, perhatian dan kasih sayang yg dicurahkan padaku umpama plastic bagiku. Kadang aku rasa bersalah tidak membalas pelukkannya, menjawab pertanyaan dan senyumannya. Sebagai isteri aku berdosa, melayan suami dgn hati yg separuh2. Namun aku jaga makan minumnya setiap kali dia pulang dari kerja. Walau mataku se-ngantuk mana, aku tetap menanti kepulangannya dgn penuh setia. Cuma setelah dikecewakan, aku seperti lebih suka menyendiri dan berdiam diri. Perangaiku berubah 100 darjah dari seorang yg ceria menjadi seorang yg suka mengelamun.

Aku sendiri tak tau berapa lama aku boleh bertahan memendam rasa, memendam prasaan. Adakah suamiku dapat rasakan bagaimana tertekannya perasaan aku. Mampukah dia menghadapi semua pergolakkan ini jika ia terjadi padanya? Jika aku yg curang, mungkin sudah lama dia melepaskan talaq ke atas aku!
posted by Nona at 3:54 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home