Empayer Hatiku

Thursday, February 09, 2006

Ujian dari Allah



Peringatan buat diriku, bahawasanya “ Allah tidak akan membebankan seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”-Surah Al-Baqarah ayat 286

Dan apabila aku merasakan “AKU DAH TAK MAMPU BERTAHAN LAGI !!!!!” Maka aku harus ingatkan firman Allah... -
"... ..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir." -Surah Yusuf ayat 12

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" -Surah Al-Baqarah ayat 45

Lantaran disaat diri terasa lemah, nafsu telah mengalah, hidup terasa tidak bermakna lagi maka renungilah ayat Allah:"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman." - Surah Al-Imran ayat 139

“ Ya Allah..... jika ujian ini untuk menguji keimananku, berilah aku kekuatan, keimanan dan ketaqwaan. Jika ujian ini untuk kaffarah dosa-dosaku, berilah aku kesabaran dan keredhaan.”
posted by Nona at 8:48 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home