Empayer Hatiku

Wednesday, January 25, 2006

Perubahan


Semakin hari, suamiku semakin berubah. Dia pulang awal. Dia semakin menjadi seorang yg penyayang. Selalu mengusapku. Memeluk ku. Namun itu belum cukup utk aku mempercayainya. Aku masih lagi berprasangka terhadapnya. Sukar utk kembalikan kepercayaan yg telah hilang. Ia akan mengambil masa yg lama utk aku mempercayai setiap kata2nya. Hati wanita kalau dah retak payah utk dicantum kembali.

Akan tetapi utk kebaikan 2 belah pihak, aku akan cuba melupakan kisah2 silamnya. Walau payah, walau menyakitkan, namun aku perlu kuat dan tabah. Hari2 aku berdoa, diberi ketetapan hati agar hatiku tidak berbelah bagi. Syaitan slalu berbisik agar aku minta dilepaskan. Agar aku akan menjadi bebas tanpa perlu memikirkan ttg nya. Aku mungkin akan merasa bahagia seketika tanpa ada ikatan dari sesiapa, tapi mampukah aku bahagia selamanya. Mungkin akan ada masaalah2 lain yg datang. Mungkin orang baru yg akan hadir dlm diriku lebih teruk dari suamiku. Mungkin suami baruku adalah seorang kaki pukul dan kaki judi. Yang pasti aku tidak akan dapat ibu mertua lain yg sebaik ibu mertuaku yg satu ini. Dialah yg byk memberi aku perangsang, kekuatan dan keyakinan. Dialah yg sentiasa berdiri di blakangku bila aku berada dlm ambang kegusaran. Dialah yg byk membantu kami dlm setiap aspek kehidupan kami. Semoga dgn doa dari orang tua, kehidupan kami akan diredhai Allah pada setia masa....Insyaallah.
posted by Nona at 1:41 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home