Empayer Hatiku

Sunday, May 27, 2007

Majlis kesyukuran

Hari aku buat kenduri kesyukuran hari lahir aku dan kakakku yg sulung. Kami order makan instead of masak sendiri. Tak kan b'day lady nak singsing lengan kan....tentulah kami nak relax 1 corner dan layan tetamu yg hadir. Apa pun aku merasa amat bahagia terutama skali suami adalah orang yg paling sibuk membantu majlis tersebut. Syukur majlis berjalan lancar dan rancak bak kenduri kawin. He3...

Smua anggota kluargaku hadir. Tiada yg lebih membahagiakan selain dari mempunyai kluarga yg bersatu. Syukran, kluargaku smuanya rapat kecuali seorang yg tinggal jauh di Indon. Walaupun ketiadaan ibu dan bapa, kami masih terapkan ikatan kekeluargaan yg kuat.

Selain keutuhan kluarga, aku juga ingin keutuhan kasih syg aku dan suami berpanjangan. Namun aku tidak bleh mengharapkan something perfect. Mempunyai suami yg bertimbang rasa, penyayang dan membantu dari byk hal sudah cukup buatku. Aku tidak bleh mengharapkan lebih2, takut nanti Allah akan tarik balik kebahagiaan yg sedia ada.

Kadangkala keewangan kami terasa sempit tapi aku harus tenang menghadapinya. Let's life each day to the fullest. Taking 1 step at a time. Aku berdoa agar dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yg padu, diberi ketenangan dan kesabaran dlm setiap masaalah hidup. Smoga Allah panjangkan usiaku dgn dilengkapi ilmu dunia dan akhirat di dada. Sebagai manusia terkadang kita terlalu meminta2 kurniaan yg berlebih2an. Jadi sebaiknya aku tidak harus tamak. Aku harus belajar menghargai setiap kurniaan dari Allah dgn penuh syukur. Ya Allah bimbinglah aku menjadi seorang mukmin yg sejati.
posted by Nona at 8:50 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home