Empayer Hatiku

Sunday, April 22, 2007

Break-Up

Petang tadi aku dan suami nonton DVD break-up lakonan Jennifer Anniston and Vince Vaughan. Best, ada part sedih, kelakar dan menyakitkan hati. Aku suka pada dialog yg mereka gunakan. Setiap kekata yg digunakan mmg kena tepat pada pasangan masing2.
Wanita selalu ingin dihargai dan selalu berharap sang suami dapat menangkap, menghidu atau dapat membaca apa yg ada di benak hati mereka. Sedangkan lelaki ni slalunya berfikiran lurus. Mereka perlu diberitahu dgn jelas apa yg kita ingin dari mereka. Straight fwd and straight to the point. Wanita slalu kata tidak tapi hati akan berkata ia. Sedangkan lelaki bila kata tidak makna nya tidak juga dihati. Jelasnya kita telah dijadikan Allah sebagai 2 insan yg berbeza dari byk cabang.
Yang pasti apa yg aku pelajari dari cite ini ialah " Speak-up directly" pada suami jika aku perlukan sesuatu darinya. Jgn sekali2 expect dia dapat membaca fikiran kita. Berterus terang adalah sebaik2 jalan agar dihindarkan dari salah sangka dan persengkataan.

P/S: Bila part mereka bertengkar dan ingin hidup berasingan, aku jadi sedih lalu mengalir airmata. Aku teringat situasi bila aku bertengkar dgnnya dulu. Suami prasaan aku menangis, lalu dia kesatkan lelehan airmata yg mengalir. Aku bertambah hiba, lalu dia genggam erat jari jemariku. Aku pasti dia juga dapat merasakan apa yg aku rasakan.
posted by Nona at 11:25 PM

1 Comments:

This is great info to know.

Wednesday, November 12, 2008  

Post a Comment

<< Home