Empayer Hatiku

Monday, January 01, 2007

2007

Smua tetamu pulang jam 10.30 mlm. Lepas mengemas, mataku blum ngantuk so aku duduk sendirian di sofa sambil nonton tv menantikan kedatangan tahun baru 2007. Rancangan awalnya, suami nak ajak kluar , tapi oleh kerana dia terlalu penat, dia masuk tido awal. Kesian pulak nak kejutkan dia.
Lalu aku termanggu sendirian di ruang tamu sambil mengimbau kenangan2 disepanjang tahun 2006. Byk pergolakan berlaku pada awal tahun, namun menjadi lebih tenang pada tahun akhir. Syukran, sekurang2nya nampak perubahan2 berlaku ke atas kluargaku. Kami lebih akrab, suami sudah menunjukkan sifat kekeluargaan yg baik.
Aku juga sempat berdoa agar Allah jauhkan aku dari sihir. Aku minta agar disingkirkan segala jin2 atau syaitan yg menggangu aku dan kluarga. Lama rasanya aku sakit disihir. Bertahun2. Jenuh menghadapi kesakitan dan gangguan yg tak henti2. Namun aku tetap redha, mungkin Allah ingin menguji umatnya. Dgn menghadapi pelbagai penyakit, aku kini lebih tetap pengangan ugama dan lebih dekat dgn Allah. Aku bertambah tenang menghadapi hari2 seterusnya.
Wahai empayer hati ....
May the new year bring much happiness into your lives. May you have all that you need and most of what you want. May you live your lives to the fullest and may you have dreams of a bright tomorrow.
posted by Nona at 12:20 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home