Empayer Hatiku

Saturday, December 09, 2006

Kes Mahkamah Tamat

Hari ni pagi2 aku bawa kakak settlekan some banking issue. Syukur dah selesai kes mahkamahnya. Sekurang2nya dapat juga kakakku merasa sedikit wang pampasan dari penjualan rumah tu. Aku gembira smuanya dah selesai dan aku tak perlu temankan kakakku turun naik mahkamah lagi but at the same time aku rasa sedih melihat rumahtangganya berakhir dgn perceraian. Aku tau yg kakak juga menyembunyikan prasaannya yg sebenar. Dari raut wajah dan matanya yg layu, menunjukkan kehampaan yg amat mendalam.

Siapa yg tidak sedih bila masa tua akan hidup bersendirian tanpa ditemani suami dan anak2. Adakah aku juga akan menerima nasib yg sama seperti kakakku. Sekali terjadi kecurangan, adakah akan terjadi buat kedua kalinya? Mampukah aku dan suami mengharungi masa tua bersama? Adakah suamiku juga akan kahwin lain ? Melihat apa yg terjadi pada kakakku, aku harus bersedia. Jodoh dan pertemuan di tgn Allah, aku sebagai insan yg hina hanya mampu berdoa agar suamiku akan setia. Tapi setelah melalui kecurangannya dulu, sukar utk aku percaya yg dia mampu setia dgn ku hingga ke akhir hayat. Kepercayaanku padanya masih tipis. Terlalu tipis. Sekali terluka, sukar menyembuhkan luka lama. Parutnya akan tetap ada.

Aku hanya mampu berdoa moga kakak akan diberi ketenangan menghadapi hari2 seterusnya . Aku akan cuba sedaya mungkin menjaga dan menemani hari2 tuanya. Doaku agar Allah beri aku kesabaran dlm menghadapi karenah2nya pada masa2 akan dtg. Dari skrang aku harus mentally prepare utk menjaganya bila dia sakit. Ya Allah kekuatanku dtg dariMu Ya Allah.
posted by Nona at 11:18 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home