Empayer Hatiku

Sunday, December 31, 2006

Hari Raya Haji


Best bila suami turut bercuti dari sabtu mlm sampai hari selasa. Dulu kalau public holiday pun tak pernah lekat kat rumah. At least petang raya dia sama2 mengemas, pasang langsir dan salin cadar bersama. Kalau ada ada kerjasama dlm hal rumahtangga, rasanya penat smua hilang.

Tahun ni smua adik bradik ku beraya di rumah ku. Kak ngah dtg bantu kami memasak nasi minyak, ayam merah, dhal, salad telor dan ayam masak kicap. Waaa meriahnya rumah ku pada raya haji tahun ni. Suami pun sama2 layan kluargaku. Kalau dulu dia rather tido dan terperap kat bilik. Byk perubahan pada suamiku. Aku bersyukur dan merasakan cukup bahagia bila suami menunjukkan keperihatinan dlm segala hal. Kini baru aku dapat rasakan ada hubungan kekeluargaan antara kami. Siang mlm ku berdoa smoga tiada lagi gangguan dan anasir2 buruk dari luar yg akan mengganggu kluargaku. Ya Allah makbulka lah doa hambamu ini.....

Raya Korban ni, aku juga harus ketepi dan korbankan prasaan marah dan dendamku pada suami. Aku harus berkorban demi anak2.
posted by Nona at 11:53 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home