Empayer Hatiku

Friday, August 18, 2006

Sengketa

Smalam kami bergaduh lagi. Katanya aku yg mulakan. Ntahlah....aku tak tahu siapa yg mulakan. Walhal perbualan pagi smalam menampakkan keceriaaan tapi tak sangkan dalam derai tawa itu rupanya kedua2 kami terasa dgn kata2 yg dilemparkan masing2. Lately kami berdua menjadi seorang yg mudah terasa. Kadang tak berniat utk aku kondem dia, tapi dia merasakan begitu dan begitu juga sebaliknya dgn diriku. Lalu bila hati masing2 mudah terasa maka timbullah sengketa. Bukan niat aku utk berentam dgn nya, tapi lately hati aku mudah terguris. Mudah terasa dan mudah syak wasangka. Aku merasakan yg dia byk berahsia dgnku. Walhal sebagai suami dan isteri sepatutnya tiada lagi rahsia. Aku selalu merasakan yg dia suka menyembunyikan sesuatu perkara dari aku. Itu yg membuat aku curiga. Tapi dia selalu menidakkan.
Entahlah atau mungkin aku yg terlalu mudah mengikut kata hati. Was2 adalah mainan syaitan. Adakah ini smua angkara sihir pemisah yg sengaja ingin membuat kami berpecah belah. Slalunya bila dah gaduh akan timbul prasaan penyesalan dari dlm diri ku. Ya Allah lindungilah diriku, berikan aku kekuatan, kesabaran ....
posted by Nona at 8:32 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home