Empayer Hatiku

Sunday, August 06, 2006

A new look

Bahagia bila lihat seluruh rumah dah dicat dan dikemas rapi. Penat bukan kepalang tapi kepuasan hati tidak dapat diluahkan. Yang utama skali rumah itu dibersihkan hasil titik peluh aku dan suami. Sudah lama kami tidak meluangkan masa membersihkan rumah bersama. Suatu ketika dulu, house cleaning adalah once a week affair.
Bila tgk bilik dah dicat warna baru, furniture baru, dah lawa, ditambahkan lagi dgn gambar2 kenangan bersama anak2, aku menjadi sedih. Entah knapa prasaan ini hadir dgn linangan air mata. Kakak ku yg sulung yg ada bersamaku juga merasa hiba lalu menangis. Andainya aku tidak bersabar dan tidak dapat bertahan dulu, pastinya bilik utama itu akan bertambah suram. Akan tiada lagi gelak tawa dan senda gurau anak2 dan suami. Sayang kalau kita tidak sama2 perbaiki keadaan. Jerih payah 10 tahun dulu seperti tiada erti.
Suamiku juga merasakan keindahan yg amat sgt pada bilik kami. Dia juga meluahkan prasaan yg gembira melihat perubahan yg ketara pada bilik kami. Its a revamp. Completely a new look. Seperti bermulanya sebuah perjalanan yg baru bagi kami berdua. Namun sama ada perjalanan kali ini akan ada persimpangan atau tidak, hanya takdir yg akan menentukan......
posted by Nona at 1:03 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home