Empayer Hatiku

Wednesday, May 03, 2006

Sangsi

Hari ini aku dan suami ke tempat kerja dgn menaiki teksi bersama . Suamiku menggenggam erat tanganku sedang kepalaku terlentok di bahunya. Dlm perjalanan, kami hanya diam seribu bahasa, tanpa disedari air mataku mengalir. Entah kenapa, aku selalu merasa sangsi terhadapnya. Selalu berfikiran buruk terhadap apa yg dia lakukan. Mungkin juga dia sudah jauh berubah, namun sukar utk aku melenyapkan kesangsianku terhadap perilakunya.

Suamiku jadi hairan kerana tiba2 aku tersedu. Aku hanya mengelengkan kepala bila ditanya kenapa. Dia diam tanpa bersoal panjang, mungkin juga dia tahu apa yg ada di benak fikiranku.

Hampir ke destinasi, aku mencium tangannya dan ku beri kucupan mesra di pipi nya. Betapa kasihnya aku padanya. Aku harap dia mengerti. Walaupun dia bukan seorang suami yg kaya raya apatah lagi bukan seorang yg kacak, namun dia punya daya tarikan tersendiri. Di sebalik kegagahannya, dia seorang suami yg baik budi. Cukup menghormati orang tua.

Walaupun kisah duka itu sudah hampir 8 bulan berlalu, namun kesangsianku terhadap D tetap wujud. Bagiku, suami tetap seorang lelaki. Sukar diduga dan perlu ada sikap waspada dalam diri kita sebagai seorang yg bergelar isteri.
posted by Nona at 8:43 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home