Empayer Hatiku

Friday, April 14, 2006

Bahagia...

Alhamdullilah.....kemelut rumahtangga ku beransur pulih. Sinar bahagia mula menjelma. Jerih payah ku selama ini menampakkan hasil . Doaku dimakbulkan Allah.....Syukran....pahit getir yg aku alami selama ini , memberikan aku kekuatan utk menempuhi liku2 hidup seterusnya. Apa yg telah aku alami juga membuatkan aku lebih dekat pada Illahi. Menjadikan aku wanita yg lebih tabah. Menjadikan aku insan yg lebih tenang. Menjadikan aku lebih menghargai sebuah kasih sayang. Kasih sayang pada setiap insan dan yg paling penting kasih sayang ku pada Allah yg telah melimpahkan kurniaannya pada insan yg memerlukan.

Alhamdullilah .... aku mampu bertahan, aku tidak putus harapan.... aku berjaya bangkit dari sebuah lamunan ..... aku sendiri tidak tahu dari mana aku dapat kekuatan membangunkan semula mahligai yg hampir runtuh ini. Aku tidak pasti b'gmana aku mampu membawa diriku bersabar ke peringkat kesabaran yg paling tinggi walhal semua ahli kluarga tahu yg akulah orang yg paling tipis tahap kesabarannya.

Allah Maha Besar.....Allah Maha Kaya.....Allah Maha Mengetahui. Setiap apa yg berlaku ada hikmah disebaliknya. Atas dugaannya, aku berjaya berubah menjadi insan dan isteri yg lebih sempurna. Hidupku bertambah tenang disamping suami dan anak2. Berkat ayat2 pengasih yg aku hafal dari surah2 dlm Al-Quran, suamiku menampakkan perubahan. Skrang beliau lebih sabar , mesra dan penyayang....

Ya Allah....kembalikanlah kebahagiaan kluarga ku seperti dulu...
posted by Nona at 8:22 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home