Empayer Hatiku

Wednesday, April 19, 2006

Malamku

Setiap malam , sblum aku lelapkan mata, aku akan merenung wajah suami yg sedang tido dgn lenanya. Syukur atas kurnia Allah, aku masih punyai suami disisi menemani tidurku. Tidak pernah aku bayangkan betapa hidup ini tanpa suami . Bersendirian melayari hidup adalah sesuatu yg sukar bagi seorang wanita walaupun ia bukan mustahil. Selain ibu, suami lah insan yg paling istimewa bagiku.
Dulu bila ibuku sakit tenat, aku selalu terfikir hidupku akan menjadi tempang bila ibu tiada. Ibulah tempat aku bergantung harap dlm susah dan senang. Kini aku hanya ada seorang insan istimewa iaitu suamiku. Aku tidak mahu bayangkan hidupku tanpanya. Walaupun aku punyai kluarga yg besar dan mesra, tapi mereka tidak akan dapat menggantikan kehadiran insan yg bergelar suami.
Kini prasaanku lebih tenang tanpa perlu menelan pil penenang. Setiap mlm aku tidur lena beralaskan lengan suami sebagai bantal. Disulami dgn ucapan slamat malam dan kucupan didahiku ...... Betapa indahnya malamku ....
posted by Nona at 7:31 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home