Empayer Hatiku

Saturday, April 15, 2006

Kepercayaan

Imbas kembali ......
Last few weeks , suamiku marah2 bertanya padaku sama ada aku yg menalipon pejabatnya bertanya mcm2 pada teman sekerjanya. Dia begitu marah, walhal baru 10 min sblummya kami berbual seperti biasa. Sangkanya aku curiga bila tak dapat call back darinya ...

Tuhan saja yg tau saat itu betapa geramnya aku. Ketika itu kesibukkan aku tahap maxima. Dia pulak tak percayakan kata2ku. Satu je yg dapat aku katakan.....tak guna kalau aku yg hari2 dok baca Quran, berdoa siang malam, mintak Allah berkati kehidupan tapi masih nak bohongi suami sendiri ! Dia terdiam. Tak perlu utk aku membohonginya jika benarlah aku lah orang nya yg buat panggilan itu! Kalau benar aku yg talipon buat apa aku nak bohong nak menidakkan. Sedangkan aku isterinya dan aku rasa aku masih berhak utk buat panggilan ke office jika ada sesuatu yg penting.

Ya...Allah kenapa lah orang tak putus2 nak fitnahkan aku? Dulu aku tak message pun dia percaya ingat aku yg hantar message bukan2 tu. Knapa la suamiku terlalu mempercayai orang lain lebih dari isterinya sendiri? Walhal bukan aku punya angkara smua ini. Tapi ketidak percayaan nya pada ku seolah2 aku yg suka buat hal.

Sampai bila agaknya, kepercayaan antara kami akan kembali seperti dulu....Wallahuallam...
posted by Nona at 10:29 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home