Empayer Hatiku

Sunday, May 14, 2006

Mother's Day

Pagi ini bila menonton rancangan TV yg kemukakan ttg hari ibu, hati berasa sedih sgt. Tiba2 mengalir air mata. Suami yg duduk sblah pun kehairanan. Aku cuma terkenangkan arwah ibu yg sudah hampir 10 tahun meninggalkan aku. Masih hangat lagi ku rasakan kasih sayang yg dicurahkan olehnya. Dialah yg paling dekat dgn ku sblum aku berkahwin. Dia yg byk mendidik aku agar sentiasa dekatkan diri dgn Allah. Aku byk mewarisi sikapnya. Penyedih, mudah tersentuh, suka berceloteh, mengomel dan melaram. Dia sentiasa dekat dihati ini. Aku merasa teramat rindu padanya. Aku rindukan kehangatan pelukkannya. Setelah usai solat aku tak pernah lupa sedekahkan fatehah buat nya. Smoga dicucuri rahmat keatas rohnya.

Alhamdullilah , kini aku sendiri dapat rasakan perasaan menjadi seorang ibu. Hari ini aku dihadiahkan oleh anak yg sulung sbuah dompet kecil dan buku nota. Bahagia rasanya, anak ku sudah mula menghargai kasih ibu. Syukur juga pada Illahi dgn kurnianya, aku mampu melahirkan 2 orang anak perempuan yg sihat. Tidak smua wanita dpt melahirkan. Hanya mereka yg mampu melahirkan zuriat saja yg akan merasai betapa bangganya dapat menjadi seorang ibu. Namun begitu, membesarkan anak2 bukan sesuatu yg mudah. Ia satu tanggungjwb yg berat. Smoga aku berjaya menjadi ibu yg baik buat kedua2 anak ku. Mama sayang kamu.
posted by Nona at 8:20 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home