Empayer Hatiku

Wednesday, February 22, 2006

Lamunanku...

Amat sukar untuk aku lupakan smua yg telah kau lakukan padaku. Aku seperti seorang pesakit jiwa. Kadang aku tenang, kadang aku resah dan runsing. Sampai bilakah dilema ini akan melanda diriku. Bila aku keseorangan, semua yg berlaku beberapa bulan lalu seperti satu tayangan ulang tayang. Ia akan sentiasa bermain2 di fikiran. Aku tak tahu bagaimana caranya lagi utk aku hapuskan ceritae2 pahit itu agar aku dapat hidup dlm keadaan tenang. Ya Tuhan...bantulah aku...bimbinglah aku....

Bersendiri ku di kamar ini
Daku meratapi Subuh bakal menyingsing
Mengenang yang jelas terang
Cinta nan curang air mata berlinang
Fikirkan apa yang kurang
Pada diriku atau salah lakuku
Seminggu daku berkurung
Umpama tangis berkabung
Jangan lagi kau berdusta
Janganlah berkata kau masih menyinta
Kernaku akan percaya
Terus terpedaya Terus sengsara
Oh kenapa daku tersedar
Hakikat sebenar setelah terlalu lama
Menyinta penuh setia beri peluang
Namun ia berulang
Terlantar terketar-ketar kedinginan
Berselubung kenangan
Harapan yang kudoakan
Tidak mungkin dimakbulkan
Jangan lagi kau berdusta
Janganlah berkata kau masih menyinta
Kernaku akan percaya
Terus terpedaya
Terus sengsara
Jikalau benar kau kata daku kau cinta
Lepaskanlah oh diriku dari belenggu
Syair janji manismu
Dan sengsara hidupku
posted by Nona at 12:56 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home