Empayer Hatiku

Sunday, January 20, 2008

Bosan

Kadang-kadang kita merasakan ada suatu kejenuhan, ada suatu rasa bosan yang menguasai diri kita sehingga bisa melumpuhkan kita, hidup ini begini-begini saja, hanya rutin terulang-ulang seperti itu dan lama-lama menjadi jenuh. Kita tidak bisa mengambil suatu manfaat dari apa yang kita kerjakan atau yang kita alami pada saat itu. Apakah ini menjadi gejala dari semua orang atau beberapa orang atau bagaimana?
Beberapa hari kebelakangan ini aku suka termenung. Bosan kerana aku merasakan yg aku perlu memikirkan semua perihal rumahtangga. Aku merasa seperti aku hidup keseorangan. Aku rasakan dlm rumahtangga ku, hanya ada satu otak yg sedang berfikir, penuh, padat. Adakah otak "my other half" padat seperti aku juga? Namun apa yg aku rasakan otaknya byk ruang kosong, kerana aku melihat dia seorang yg rileks dlm segala hal. Adakah semua wanita sepertiku..duk fikir dan terus fikir ? Ya Tuhan....tenangkanlah hati ini.

posted by Nona at 1:39 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home