Empayer Hatiku

Sunday, October 08, 2006

Ahad


Pagi2 lagi aku dan suami pergi beli carpet di gudang jualan murah. Skarang ni bila setiap hari Ahad, dia akan tanyakan padaku sama ada aku ada plan b'mana menghabiskan Ahad kami. Bila ckp nak beli carpet, dia terus kata okay. Taklah ckp penat ke, ngantuk ke atau marah2 lagi. Dia bingkas bangun, mandi dan ready to go. Kira skrang ni dia dah on the ball laaaa.....

Hari ini aku berbuka dgn adik bradik yg lain di rumah abang. Tak sangka ramai yg ada di sana termasuk anak saudaraku. Dapat gak kami sembang2, bercerita ttg perkembangan masing2. Maklumlah smua sibuk, so bila dah jumpa tu byklah cerita2 dongeng...ekekeke. Smua ckp yg aku ni kurus. Mereka tidak ketahui yg I pay a very high price in order to be slim like this. Since
last 2 yrs I loose weight around 10 kg. So utk sesiapa yg nak kurus cepat, cariklah masaalah, tanggunglah derita, sengsara, termenung, tak payah tidur, runsingkan diri....haaaaa cepatlah kurus . Tak payah gi slim ctr. Tapi kalau tak sabar mengharungi masaalah, silap2 boleh bunuh diri. Na'uzubillah....minta dijauhkan!

Hari ni dah 2 minggu kita berpuasa. Ramadhan tahun ini memberi aku ketenangan dan damai di hati. Itulah yg aku doakan. Smoga akan membawa berkah yg berterusan dlm perjalanan hidupku hari demi hari yg mendatang.....
posted by Nona at 1:56 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home