Empayer Hatiku

Tuesday, February 27, 2007

Sayang

Rasanya dah lama aku tak luahkan prasaanku pada suami. Smalam aku hantar sms padanya nyatakan yg cintaku padanya begitu mendalam. Blum pernah cinta ini beralih arah. Masih utuh walau terkadang prasaan marah meresap ke dlm jiwa. "Wherever u are, my prayer is always with u. Jika Allah telah takdirkan jodoh I dgn U, biarlah jodoh itu kekal hingga ke hujung nyawa.I terima u seadanya".

Tapi sayangnya sms ku tiada jawapan. Smoga dia hargai kata2 itu...

Mengapa begitu sukar utk seorang suami meluahkan prasaan sayang mereka terhadap isteri yg telah lama mereka nikahi? Adakah luahan kata2 sayang itu membuat mereka rasa janggal atau hilang macho ? Atau adakah ia merangkap keegoaan mereka?Namun apa yg pernah aku terbaca, lelaki tidak meluahkan kata cinta melalui kata2 tapi mereka akan menunjukkan kehadiran cinta mereka melalui perbuatan. Aku rasa ada kebenarannya.
Smalam aku dapat rasakan kehadiran cinta itu. Lepas makan mlm, bila kami nonton tv bersama, dia duduk sblahku sambil pegang erat tanganku. Secebis ciuman singgah ke pipi kananku.

Mungkin itulah jawapan pada sms pagi smalam.....Syukran.


posted by Nona at 1:53 PM

2 Comments:

salam sister..i was reading your blogs and noticed that you are suffering a mysterious ilness..sorry to hear for your fate..if u dont mind can u share your exprience in facing that thing?

Tuesday, February 27, 2007  

can I have your email?this is my email ad_hoc18@yahoo.com..my family member facing this sort of things..that's why I would like to ask you..salam

Tuesday, February 27, 2007  

Post a Comment

<< Home