Empayer Hatiku

Saturday, November 25, 2006

Kerlipan bintang

Sedang aku menanti kepulangan suami tersayang, aku termenung seketika di jendela kamar. Bila ku lihat di langit tinggi, mataku terus terpahat dan terpaku. Ya Allah indahnya malam ini. Kau telah memperlihatkan aku akan kerlipan bintang2 yg sungguh indah dan mendamaikan. Sungguh, hari2 sebelumnya, aku jarang melihat kehadiran bintang di langit bertaburan. Tapi hari ini berbeda. Bintang2 ini smua bertaburan di langit dan setiap bintang berkerlip kerlipan memancar2 mengeluarkan cahaya yg sukar aku luahkan. SubhanaAllah, Maha Suci Allah yg berkuasa atas tiap2 sesuatu kejadian alam. Aku terpegun melihat kebesaran Allah. Perkara2 seperti ini semakin membuat insan kerdil seperti aku mempercayai Allah Maha Besar!
posted by Nona at 12:59 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home