Empayer Hatiku

Friday, November 02, 2007

Kesihatan

2 hari aku terlantar sakit. Demam, sakit perut & batuk yg amat sgt. Badanku amat lemah, sehinggakan nak melangkah pun aku rasa tak bermaya. Kalau penyakit nak dtg, sekelip mata saja kita bleh terlantar layu. 2 hari ini juga aku tak dpt layan suami ku makan mlm. Aku harap dia memahami keadaanku yg ngantuk & lemah sgt lepas mkn ubat. Bila dah terbiasa menghadap suami mkn setiap mlm, tetiba aku merasa bersalah jika tidak menemaninya.
Namun hari ini aku sedaya mungkin bertahan agar tidak rasa ngantuk supaya dapat menyediakan makan & minumnya. Aku dapat rasakan nikmat sebagai seorang isteri jika nak dibandingkan dgn 3 thn dulu bilamana aku byk mengabaikan makan minumnya. Semuanya aku ambil sambil lewa kerana aku fikir suami & isteri sama taraf lantas bisa lakukan smua perkara secara "self service". Namun setelah bencana menimpa ,baru aku dapat bandingkan kebaikan mengikut tata cara orang dulu2 yg menghormati & mendahului suami. Rasanya byk berkah dlm rumahtangga. Smoga aku dapat kekalkan tata susila yg baik pada suami agar rumahtangga ku kekal harmoni sepanjang hidup kami. InsyaAllah.....
posted by Nona at 7:50 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home