Empayer Hatiku

Wednesday, March 08, 2006

Mata

Setiap malam, aku begitu sukar utk melelapkan mata. Aku sering menitiskan air mata. Kadang aku tak tau knapa aku begitu mudah mengeluarkan air mata. Setiap kali aku memandang suamiku, setiap kali itulah hatiku sering berkata2. Wajahnya sering membawa ku menerjah ke sejarah silam. Aku sering berperang dgn perasaan sendiri. Mengenangkan diri dikhianati dan dibohongi oleh suami yg amat ku cintai.

Sihir pemisah ini mmg sengaja membuat hatiku panas bila bersama suamiku. Kadang aku sendiri tak tau apa yg aku marahkan sgt. Kadang nak pandang mukanya pun aku mcm malas. Aku hanya mampu berzikir dgn kalimah Allah agar hati ku akan sentiasa tenang bila bersamanya.

Mungkin dia sedang berusaha melupakan wanita itu. Aku juga sedang cuba melupakan kisah dulu. Aku akan cuba sedaya upaya utk menyatukan kembali kehangatan cinta kita....
posted by Nona at 4:47 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home